Sunday, August 16, 2009

Updated

Lama jugak tak updated dalam blog ni, banyak perkara yang berlaku kebelakangan ini.Pokok pokok cili dah sampai ke penghujung musim,sekarang ni tengah sibuk dengan kerja kerja untuk tanaman pokok baru.

Musim yang lalu pelbagai masalah yang timbul, serangan penyakit dan buah yang rosak.Hanya kira kira 3 tan sahaja buah yang mampu kami keluarkan untuk musim lalu.Apapun ianya menjadi satu pengalaman yang amat mengajar kami untuk lebih berhati hati dan meningkatkan lagi usaha untuk musim baru ini.

Jualan barangan dan peralatan Fertigasi agak memberangsangkan sekarang ini,cocopeat dan sekam padi mendapat permintaan yang baik dari pengguna dan pengusaha projek pertanian terutama dari penduduk Felda yang berhampiran yang mengusahakan projek Edible Garden.

Projek terbaru kami adalah penanaman kacang bendi sebanyak 3,000 pokok yang kini masih lagi dalam proses kerja kerja penyediaan tapak dan peralatan.Projek yang di cadangkan oleh tuan pengurus Felda Bukit Rokan ini akan di jalankan di satu tapak yang telah di cadang dan diberi kebenaran oleh pengurusan Felda. Terima kasih kami ucapkan kepada pengurusan Felda Bukit Rokan kerana memberi kepercayaan dan peluang kepada kami untuk terus maju di dalam sektor ini..insyaallah.

Salam dari KobunManah



.

0 comments: